Tietojen palautus ei ole tallennusvälineiden korjausta!

sunnuntai 17. helmikuuta 2019 - Michael Nuncic

Vähän aikaa sitten huoltotiimimme Saksassa vastaanotti sähköpostin, jonka sisältö sai meidät sanattomaksi ja teki selväksi, että meidän täytyy kertoa enemmän tietojen palautukseen keskittyvästä yrityksestämme ja tehdä selväksi mitä se tarkoittaa. Ennen kuin teemme sen, tässä on saamamme sähköpostin sisältö:

Naiset ja Herrat,

Marraskuun 2018 alussa lähetitte minulle takaisin korjatun kovalevyni (virheen syy: asemaa ei havaita). Tietokone tunnistaa nyt kovalevyn ja pääsin tarkastelemaan tietoja. Seuraavina päivinä se tunnisti aseman uudelleen, mutta en päässyt enää käyttämään kovalevyä. Haluaisin lähettää teille kovalevyn uudelleen ja pyytäisin teitä tarkistamaan sen järjestelmällänne ja lähettämään minulle palautteen sen tilasta. Toinen kovalevy, jonka vastaanotin teiltä, ei avaudu. Olen yrittänyt kaikin keinoin, mutta valitettavasti en ole onnistunut.

Olen kirjoittanut ylös vaiheet lukituksen avaamiseksi. Myös tähän pyydän apuanne. Voitteko tarkistaa myös, kattaako takuu pyytämäni toimenpiteet.

Ystävällisin terveisin

Xxxx xxxxx

Tämän asiakkaan kanssa tapahtui ilmeisesti yksi tai useampi väärinkäsitys. Hän luuli, että alkuperäinen kovalevy on korjattu.

Ei, näin ei ole!! Vaikka insinööriemme täytyy joskus korjata laitteita tai tallennusvälineitä tietojen saamiseksi, tämä tehdään ainoastaan tietojen palauttamiseksi. Ontrack on tietojen palauttamiseen keskittynyt yritys, ei tallennusvälineiden korjaukseen. Jos tarjoamme tällaista lisäpalvelua, sitä ei varmasti ole merkitty tietojen palauttamisen yhteyteen!!!

ENSINNÄKIN: On pelkkää tuuria ja onnea, jos alkuperäinen kovalevy toimii jälleen asiakkaan tietokoneessa tai järjestelmässä!!! Se saattaa toimia kerran, tai ehkä kaksi kertaa, mutta laite on silti edelleen rikki, eikä sitä ole tarkoitettu käytettäväksi enää!!! Alkuperäistä tallennusvälinettä ei saa missään tapauksessa käyttää uudelleen tai sisäänrakentaa uudelleen alkuperäiseen järjestelmään.

Alkuperäisen kovalevyn lisäksi saat Ontrackin palauttamat tiedot ulkoisella kovalevyllä, joka sisältää kaikki tiedot, jotka insinöörit ovat pystyneet palauttamaan. Kun saat nämä kaksi laitetta, sinun täytyy tehdä merkintä alkuperäiseen levyyn, laittaa se varastoon ja olla koskaan enää käyttämättä sitä uudelleen. Lähetämme sen asiakkaillemme ainoastaan, koska se on heidän omaisuuttaan sekä tietoturvan vuoksi. Asiakkaan pyynnöstä voimme myös tuhota laitteen, jolloin asiakkaan ei tarvitse enää huolehtia siitä.

TOISEKSEEN: Asiakkaan tulee tuoda/kopioida palautetut tiedot ulkoiselta kovalevyltä, joka hänelle on lähetetty. Asiakkaalle lähetetty ulkoinen kovalevy on tarkoitettu varmuuskopiointiin eikä päivittäiseen käyttöön. Se olisi hyvä säilyttää turvallisessa paikassa, jos sitä tarvitaan tulevaisuudessa.

KOLMANNEKSI: Asiakas vastaanottaa asemat paketissa aina ilman salasanaa. Salasana lähetetään asiakkaalle erikseen sähköpostitse. Jos et löydä kyseistä sähköpostia tai poistat sen vahingossa, lähetä sähköpostia Ontrackille, jotta he voivat auttaa sinua. Tämän prosessin avulla muut osapuolet, joiden on mahdollista saada paketti haltuunsa, eivät pysty näkemään tai käyttämään asiakkaan arvokkaita tietoja.

Kuvan tekijänoikeudet: Ontrack Datarecovery

 

img_600x600_shirtontrack

Soita ja pyydä apua heti!